موارد خاص که موجب نقض گارانتی نوت‌ بوک‌ها می‌شوند:

  • پایان یافتن مدت زمان دوره خدمات دستگاه و قطعات جانبی نظیر باتری، براساس آن‌چه روی قطعه، کارت گارانتی و یا در پایگاه اینترنتی توان گستر پرشین درج شده باشد.

  • باز شدن بدنه دستگاه به‌ هر دلیل.

  • اقدام به تعمیر توسط شخص یا اشخاصی به‌ غیر از کارشناسان توان گستر پرشین.

  • عیوب ناشی از تماس یا قرارگرفتن در مجاورت مایعات، حرارت بالا، سرمای شدید، مواد شیمیایی، امواج مغناطیسی شدید، گرد و غبار و خاک زیاد و به‌طور کلی آسیب‌های ناشی از عدم رعایت شرایط صحیح نگهداری.

  • ایرادات ناشی از حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی و مانند آن.

  • هر نوع آسیب فیزیکی مانند شکستگی، کنده شدن قطعات، خراشیدگی، خم‌شدگی، تاب‌برداشتگی، ترک‌خوردگی، سوختگی، تغییر رنگ و غیره که با چشم قابل مشاهده باشد.

  • هر نوع آسیب الکترونیکی مانند سوختگی، ترکیدگی، تغییر رنگ قطعات بر اثر نوسانات برق شهر یا اتصال لوازم جانبی معیوب و غیره که با چشم مشاهده شده و به دلایلی جز ایراد ذاتی قطعه یا اشکالات ناشی از خط تولید کارخانه باشد.

  • خرابی ظاهری سوکت‌ها و درگاه‌های ورودی و خروجی.

  • خرابی درایو نوری دستگاه به دلیل لمس قسمت‌های حساس، استفاده ناصحیح و یا وارد شدن اجسامی به‌غیر از انواع لوح‌های فشرده استاندارد به داخل دستگاه به‌صورتی که قطعات داخلی درایو آسیب ببینند.

  • عیوب ناشی از عدم اتصال صحیح لوازم جانبی همچون ابزارهای مجهز به خروجی USB، HDMI، تلویزیون، نمایشگر و مانند آن.

  • آسیب‌دیدگی فن، صفحه‌کلید و ماوس، ناشی از ضربه، گرد و خاک زیاد و یا استفاده از مواد شوینده.

  • ایرادات و عیوب سخت‌افزاری ناشی از نصب و استفاده از نرم‌افزارهای غیر استاندارد، سیستم‌عامل‌های غیر منطبق و یا آلوده شدن سیستم به ویروس‌های کامپیوتری.

  • مخدوش شدن سریال دستگاه، موجود روی برچسب کارخانه و یا برچسب پشتیبانی.

نکات تکمیلی ارائه خدمات:

  • گارانتی توان گستر پرشین فقط شامل مواردی است که در طول دوره ضمانت در اثر خرابی قطعات و اشکالات ناشی از تولید در کارخانه و در شرایط عادی استفاده رخ داده باشد.

  • مشتری موظف است در هنگام خرید از سلامت فیزیکی دستگاه، اطمینان حاصل کند.

  • نوت‌بوک‌هایی که در مرکز خدمات توان گستر پرشین تعمیر یا تعویض می‌شوند، تا اتمام مدت زمان گارانتی دستگاه اولیه تحت ضمانت این شرکت خواهند بود.

  • دستگاهی که تعمیر آن مقرون به‌صرفه نبوده و یا تولید آن متوقف شده باشد، به‌شرط دارا بودن شرایط گارانتی، با کالای مشابه تعویض و اختلاف قیمت مربوطه به‌روز محاسبه خواهد شد.

  • برای ارسال دستگاه به مرکز خدمات توان گستر پرشین، می‌بایست از بسته‌بندی مناسب و ضد ضربه، مانند جعبه اصلی نوت‌بوک استفاده شود.

  • مسئولیت حمل و نقل کالا به مرکز خدمات پس از فروش توان گستر پرشین به‌عهده مشتری است.

  • مرکز خدمات توان گستر پرشین مسئولیتی در قبال مفقود شدن، صدمه دیدن و یا شکستگی و ضرب‌دیدگی دستگاه‌هایی که به‌صورت پستی و یا روش‌های مشابه دریافت و یا ارسال می‌شوند نداشته و کلیه عواقب مادی و معنوی آن به‌عهده شرکت حامل خواهد بود.

  • قطعاتی که زمان گارانتی آن‌ها به اتمام رسیده و یا ضمانت آن‌ها باطل شده است، در صورت امکان با دریافت هزینه تعمیر خواهند شد.

  • چنان‌چه در هنگام پذیرش نوت‌بوک، موارد نقض گارانتی تشخیص داده نشده و پس از باز شدن دستگاه، نشانه‌های نفوذ مایعات، شکستگی یا دستکاری و مانند آن مشاهده شود، کارشناسان فنی شرکت می‌توانند بر طبق معیارهای ذکر شده، ضمانت‌نامه دستگاه را باطل کرده و هزینه مورد نیاز برای انجام تعمیرات را از صاحب کالا دریافت کنند.

  • در زمان تحویل کالا و در صورت تمایل مشتری، امکان آزمون حضوری دستگاه فراهم خواهد بود.

  • تعمیرات انجام‌شده روی قطعات بدون گارانتی، تا یک ماه از زمان تعمیر تحت ضمانت توان گستر پرشین است.

  • تعهد صورت‌گرفته از جانب توان گستر پرشین در قبال ارائه خدمات به کالاهای تحت ضمانت این شرکت، تنها محدود به خود قطعه یا کالا بوده و شامل ابزارهای جانبی همراه دستگاه و یا همخوانی سایر ابزارها مانند ماوس، بلندگو، انواع حافظه کمکی و امثال آن نشده و شرکت مسئولیتی در قبال آن ندارد.

  • به‌منظور حفظ اطلاعات دستگاه، لازم است مشتری از اطلاعات ارزشمند خود یک نسخه پشتیبان تهیه کند. همچنین با توجه به اینکه حافظه جانبی دستگاه (هارد) ممکن است تعویض و یا فرمت شود، شرکت تعهدی برای حفظ اطلاعات، سیستم‌عامل و سایر نرم‌افزارهای اصل و یا غیر اصل موجود روی دستگاه ندارد.

  • طبق استاندارد جهانی ISO 9241-302:2008 صفحه نمایش LCD/LED در صورتی معیوب شناخته شده و نیازمند تعمیر و یا تعویض خواهد بود که بیش از ۱ نقطه تاریک یا روشن و ۳ تا ۵ نقطه رنگی داشته باشد.

  • با مراجعه به سایت توان گستر پرشین، می‌توانید به‌صورت لحظه‌ای از وضعیت خدمت‌رسانی به کالای خود در گردش کار شرکت مطلع شوید.

  • جدیدترین اخبار سریر مانند فعال‌سازی گارانتی تکمیلی نوت‌بوک، نحوه تمدید مدت زمان گارانتی و تعمیرات نوت‌بوک‌های متفرقه و بدون گارانتی سریر، از طریق خبرنامه منتشر می‌شود.

  • از آنجا که باتری نوت‌بوک وسیله‌ای مصرفی است، حداکثر تا ۶ ماه گارانتی دارد.