موارد خاص که موجب نقض گارانتی نوت بوکها میشوند:
پایان یافتن مدت زمان دوره خدمات دستگاه و قطعات جانبی نظیر باتری، براساس آنچه روی قطعه، کارت گارانتی و یا در پایگاه اینترنتی توان گستر پرشین درج شده باشد.
باز شدن بدنه دستگاه به هر دلیل.
اقدام به تعمیر توسط شخص یا اشخاصی به غیر از کارشناسان توان گستر پرشین.
عیوب ناشی از تماس یا قرارگرفتن در مجاورت مایعات، حرارت بالا، سرمای شدید، مواد شیمیایی، امواج مغناطیسی شدید، گرد و غبار و خاک زیاد و بهطور کلی آسیبهای ناشی از عدم رعایت شرایط صحیح نگهداری.
ایرادات ناشی از حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، آتشسوزی و مانند آن.
هر نوع آسیب فیزیکی مانند شکستگی، کنده شدن قطعات، خراشیدگی، خمشدگی، تاببرداشتگی، ترکخوردگی، سوختگی، تغییر رنگ و غیره که با چشم قابل مشاهده باشد.
هر نوع آسیب الکترونیکی مانند سوختگی، ترکیدگی، تغییر رنگ قطعات بر اثر نوسانات برق شهر یا اتصال لوازم جانبی معیوب و غیره که با چشم مشاهده شده و به دلایلی جز ایراد ذاتی قطعه یا اشکالات ناشی از خط تولید کارخانه باشد.
خرابی ظاهری سوکتها و درگاههای ورودی و خروجی.
خرابی درایو نوری دستگاه به دلیل لمس قسمتهای حساس، استفاده ناصحیح و یا وارد شدن اجسامی بهغیر از انواع لوحهای فشرده استاندارد به داخل دستگاه بهصورتی که قطعات داخلی درایو آسیب ببینند.
عیوب ناشی از عدم اتصال صحیح لوازم جانبی همچون ابزارهای مجهز به خروجی USB، HDMI، تلویزیون، نمایشگر و مانند آن.
آسیبدیدگی فن، صفحهکلید و ماوس، ناشی از ضربه، گرد و خاک زیاد و یا استفاده از مواد شوینده.
ایرادات و عیوب سختافزاری ناشی از نصب و استفاده از نرمافزارهای غیر استاندارد، سیستمعاملهای غیر منطبق و یا آلوده شدن سیستم به ویروسهای کامپیوتری.
مخدوش شدن سریال دستگاه، موجود روی برچسب کارخانه و یا برچسب پشتیبانی.
نکات تکمیلی ارائه خدمات:
گارانتی توان گستر پرشین فقط شامل مواردی است که در طول دوره ضمانت در اثر خرابی قطعات و اشکالات ناشی از تولید در کارخانه و در شرایط عادی استفاده رخ داده باشد.
مشتری موظف است در هنگام خرید از سلامت فیزیکی دستگاه، اطمینان حاصل کند.
نوتبوکهایی که در مرکز خدمات توان گستر پرشین تعمیر یا تعویض میشوند، تا اتمام مدت زمان گارانتی دستگاه اولیه تحت ضمانت این شرکت خواهند بود.
دستگاهی که تعمیر آن مقرون بهصرفه نبوده و یا تولید آن متوقف شده باشد، بهشرط دارا بودن شرایط گارانتی، با کالای مشابه تعویض و اختلاف قیمت مربوطه بهروز محاسبه خواهد شد.
برای ارسال دستگاه به مرکز خدمات توان گستر پرشین، میبایست از بستهبندی مناسب و ضد ضربه، مانند جعبه اصلی نوتبوک استفاده شود.
مسئولیت حمل و نقل کالا به مرکز خدمات پس از فروش توان گستر پرشین بهعهده مشتری است.
مرکز خدمات توان گستر پرشین مسئولیتی در قبال مفقود شدن، صدمه دیدن و یا شکستگی و ضربدیدگی دستگاههایی که بهصورت پستی و یا روشهای مشابه دریافت و یا ارسال میشوند نداشته و کلیه عواقب مادی و معنوی آن بهعهده شرکت حامل خواهد بود.
قطعاتی که زمان گارانتی آنها به اتمام رسیده و یا ضمانت آنها باطل شده است، در صورت امکان با دریافت هزینه تعمیر خواهند شد.
چنانچه در هنگام پذیرش نوتبوک، موارد نقض گارانتی تشخیص داده نشده و پس از باز شدن دستگاه، نشانههای نفوذ مایعات، شکستگی یا دستکاری و مانند آن مشاهده شود، کارشناسان فنی شرکت میتوانند بر طبق معیارهای ذکر شده، ضمانتنامه دستگاه را باطل کرده و هزینه مورد نیاز برای انجام تعمیرات را از صاحب کالا دریافت کنند.
در زمان تحویل کالا و در صورت تمایل مشتری، امکان آزمون حضوری دستگاه فراهم خواهد بود.
تعمیرات انجامشده روی قطعات بدون گارانتی، تا یک ماه از زمان تعمیر تحت ضمانت توان گستر پرشین است.
تعهد صورتگرفته از جانب توان گستر پرشین در قبال ارائه خدمات به کالاهای تحت ضمانت این شرکت، تنها محدود به خود قطعه یا کالا بوده و شامل ابزارهای جانبی همراه دستگاه و یا همخوانی سایر ابزارها مانند ماوس، بلندگو، انواع حافظه کمکی و امثال آن نشده و شرکت مسئولیتی در قبال آن ندارد.
بهمنظور حفظ اطلاعات دستگاه، لازم است مشتری از اطلاعات ارزشمند خود یک نسخه پشتیبان تهیه کند. همچنین با توجه به اینکه حافظه جانبی دستگاه (هارد) ممکن است تعویض و یا فرمت شود، شرکت تعهدی برای حفظ اطلاعات، سیستمعامل و سایر نرمافزارهای اصل و یا غیر اصل موجود روی دستگاه ندارد.
طبق استاندارد جهانی ISO 9241-302:2008 صفحه نمایش LCD/LED در صورتی معیوب شناخته شده و نیازمند تعمیر و یا تعویض خواهد بود که بیش از ۱ نقطه تاریک یا روشن و ۳ تا ۵ نقطه رنگی داشته باشد.
با مراجعه به سایت توان گستر پرشین، میتوانید بهصورت لحظهای از وضعیت خدمترسانی به کالای خود در گردش کار شرکت مطلع شوید.
جدیدترین اخبار سریر مانند فعالسازی گارانتی تکمیلی نوتبوک، نحوه تمدید مدت زمان گارانتی و تعمیرات نوتبوکهای متفرقه و بدون گارانتی سریر، از طریق خبرنامه منتشر میشود.
از آنجا که باتری نوتبوک وسیلهای مصرفی است، حداکثر تا ۶ ماه گارانتی دارد.